ZIPPO SŁYNĄ Z LEGENDARNEJ NIEZNISZCZALNOŚCI I SĄ WYSOKIEJ WARTOŚCI OBIEKTEM KOLEKCJONERSKIM. ZIPPO TO COŚ WIĘCEJ NIŻ ZWYKŁA ZAPALNICZKA.
Historia Zippo sięga lat 30., kiedy to George G. Blaisdell - założyciel firmy, zaprojektował pierwszą zapalniczkę. Przekształcił austriacki model, udoskonalając go tak, że cechowały się nie tylko eleganckim wyglądem, ale również niezawodnością. Już od samego początku istnienia na rynku, zapalniczki miały wieczystą gwarancję producenta. Okres II wojny światowej wywarł duży wpływ na rozwój firmy. Po przystąpieniu Stanów Zjednoczonych do wojny, produkcja zapalniczek przeznaczona była na potrzeby wojska. Mimo iż firma nigdy nie zawarła oficjalnego kontraktu z armią, zapalniczki wymieniane były między żołnierzami i personelem wojskowym. Fakt, iż żołnierze zabierali z sobą zapalniczki na wojnę, w znacznym stopniu przyczyniło się do ich popularyzacji i ustabilizowało pozycję firmy na rynku.
Po zakończeniu wojny zapalniczki Zippo stały się ikoną USA i pożądanym obiektem kolekcjonerskim. W celu kontroli jakości wprowadzono system kodowania daty produkcji. W 1956 roku zaprojektowano nowy model zapalniczki - Slim. Początkowo był on skierowany do kobiet, jednakże tamtejsze reklamy dawały jasny przekaz, iż mężczyznom model ten również się spodoba. Egzemplarze Slim wykorzystywano również do kampanii reklamowych różnych marek.
We wrześniu 1956 roku The New York Times opublikował reklamę Zippo, w której informowano o dostępności zapalniczek w najbardziej luksusowych modowych lokalizacjach. W okresie świątecznym ukazywano Slim Zippo jako idealny prezent na święta. Firmy wręcz walczyły o to, by mieć zapalniczki Zippo u siebie, które stały się jednym z najbardziej pożądanych obiektów w USA, nową ikoną i stylem życia. Dzisiaj firma może pochwalić się 550 milionami wyprodukowanych zapalniczek i niesłabnącym zainteresowaniem wśród konsumentów.