MERCEDES
KLASY C


Tekst: Tomasz Zwierzchowski

 

CHMURY ZWIASTUJĄ DESZCZ, SPADAJĄCE
LIŚCIE - JESIEŃ, A KLUCZYK DO NOWEJ C
KLASY MERCEDESA FALĘ WRAŻEŃ I MORZE
KOMFORTU.

 

Wizualna nowa C klasa zrobiła duży krok w stosunku do
swojej poprzedniczki. Pierwszy rzut oka na nią przywodzi myśl,
że patrzymy na większą siostrę - S klasę. Fakt, że te dwa modele
są tak do siebie podobne, daje C klasie aurę samochodu wyższej
rangi. Testowany przez nas model był koloru czarnego i miał
pakiet AMG. Pierwsze wrażenie? Dawno nie spotkaliśmy się
z tak wyważonym połączeniem elegancji i zadziorności w jednym
aucie! Projektanci pracujący przy deskach kreślarskich obok
designe’u postawili na komfort pasażerów, dzieki czemu nowa
C klasa jest o 95 mm dłuższa od swojej poprzedniczki i aż o 40 mm
szersza. Emocje? Pierwszy dreszcz pojawia się, gdy w ręku masz
kluczyk. Drugi, mocniejszy, kiedy łapiesz za klamkę. Usiądź
wygodnie i rozejrzyj się. Pełne harmonii linie reprezentują nowy
styl projektowania, łączący minimalistyczne formy z atmosferą
zaczerpniętą ze sportowych modeli ze Stuttgartu. W oczy rzuca
się duży monitor, na którym można wyświetlać wszystkie funkcje
multimedialne, nawigację oraz ustawienia pojazdu. Ustawieniami
urządzenia sterujemy za pomocą gładzika touch pad znajdującego
się przy podłokietniku. Odruchowo palec ląduje na wyświetlaczu,
który okazuje się nie być dotykowym. Samochód w środku oferuje
wystarczającą przestrzeń do wygodnych i dalekich podróży czterem
pasażerom. Przejechanie nim 500 kilometrów na pewno nie odbije
się zmęczeniem. 

 

Nowy C jako jedyny model w klasie ma układ klimatyzacji
z automatyczną recyrkulacją powietrza podczas jazdy w tunelu.
Zamknięty obieg powietrza będzie uruchamiany w oparciu o dane
nawigacji satelitarnej. Pakiet AIR BALANCE z aktywnym rozpylaczem
zapachów i jonizatorem dba o zapewnienie podróżującym dobrego
samopoczucia. Testowany przez nas egzemplarz wyposażony był
w zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC ze zmiennym stopniem
tłumienia i układem samopoziomowania. Zapewnia ono niezrównany
komfort resorowania, nawet podczas jazdy z pełnym obciążeniem.
Kierowca ma do wyboru kilka trybów pracy: Comfort, ECO,
Sport oraz Sport+, a także dodatkowy program Individual,
pozwalający dobrać poszczególne ustawienia do osobistych upodobań
i warunków jezdnych. W trasie bardzo dobrze sprawdza się program
Sport, który usztywnia zawieszenie, układ kierowniczy oraz zmienia
charakterystykę pracy silnika.

 

C 220 BlueTEC dysponująca mocą 170 KM i 400 Nm cechuje
się zadowalającą dynamiką oraz zadziwiająco niskim spalaniem.
Silnik w trasie pełnej manewrów wyprzedzania i wykorzystywania
mocy samochód pozytywnie zaskoczył wynikiem na poziomie 8L/100 km.
W normalnej miejskiej eksploatacji samochód nie zużyje więcej niż 7-8l
na 100 kilometrach. Testowany przez nas Mercedes C 220 BlueTEC dostępny
jest w sprzedaży od 174 700 zł.