Codzienność w dobrym stylu
kolekcja Reserved Street Fashion AW16

Jesienna odsłona linii Street Fashion odpowiada na potrzeby mieszkańców wielkich miast, którzy z jednej strony pragną wygody, łatwości w tworzeniu udanych stylizacji i wpisywania się strojem w konwencje mody streetowej, z drugiej lubią podkreślać indywidualizm i podążać za zmiennymi trendami. Projektanci marki Reserved proponują im dobrze wyważoną mieszankę tego co casualowe, sportowe i jednocześnie eleganckie.

W wersji kobiecej Street Fashion łagodnie przechodzi od estetyki lat 70 która królowała latem, do odświeżonych fasonów, nowych, stonowanych kolorów i inspiracji klasyką. Bohaterem numer jeden jest teraz styl normcore, obecny w bardziej kobiecej niż dotychczas, kokieteryjnej wersji. Pojawiają się więc dopasowane koszule jeansowe, spodnie rurki, obcisłe sukienki i spódniczki mini. Są proste, efektowne, zdecydowanie eksponujące figurę. Ważną rolę w tworzeniu stylu kolekcji odegrały również „nieśmiertelne” klasyki: biało-czarne paski, kurtki-parki, dzianiny i czarną skórę. W kwestii inspiracji, połączono elementy grunge, hippie, miejskiego folku i stylu sportowego. Desenie jakie pojawiają się linii Street Fashion to przede wszystkim dyskretne kraty (tzw. grid check), cienkie paski, niekiedy kwiaty nadrukowane na grubych tkaninach. Ubrania są bezpieczne, stworzone z nastawieniem na praktyczność i komfort, lecz jednocześnie szykowne, co można określić „kontrolowaną nonszalancją” lub „wystudiowanym luzem”. Charakteru linii dodają ekscentryczne dodatki (jak pikowane mini torebki z jeansu) czy mocniejsze akcenty barwne (żakiety w kolorze makowej czerwieni). Sesja promująca kampanię Street Fashion prezentuje najbardziej wyszukane elementy kolekcji, założone w sposób bardzo naturalny i swobodny, gdzie indziej kreatywnie potraktowane jako oryginalna stylizacja niemal wieczorowa (jak w przypadku sukienek, czy warstwowych stylizacji z kamizelkami z eko futer).

Kolekcję męską Street Fashion otwiera nowatorski design linii City Trekking. Została ona tak pomyślana, by spełniać oczekiwania aktywnych, nowoczesnych mężczyzn. W nastrojowej kampanii widzimy chłopaka, który mimo że ubrany wygodnie i ciepło, przede wszystkim prezentuje bardzo stylowy look. Taki efekt zawdzięczamy kilku detalom, doskonałej selekcji tkanin, interesującej mieszance inspiracji jakie uwzględniono przy projektowaniu. Duże kieszenie, utylitaryzm form i funkcjonalność stały się dla projektantów Reserved priorytetem. Nowoczesna i oszczędna kolorystyka harmonijnie łączy się z bardziej urozmaiconą odsłoną linii nazwanej Contemporary Rider, w której pojawiają się funkcjonalne elementy odzieży motocyklowej – zarówno w konkretnych modelach (kurtki z eko skóry), jak i w wykończeniach i tkaninach (przeszycia, wzmocnienia, impregnowana bawełna). Na okres zimowy w ramach Street Fashion przewidziano odsłonę Nordic Nomad, której “sprana”, stonowana kolorystyka doskonale koresponduje z nieco romantycznym i spokojnym stylem pełnym ciepłych ubrań w klimacie skandynawskim. W Street Fashion nie brakuje też elementów zaskakujących, designerskich zaprojektowanych z dużą dbałością. Pojawią się nietuzinkowe kratki, desenie, różne rodzaje krojów i „sylwetek” (od dopasowanych, po luźniejsze). Całość tworzy barwną i urozmaiconą szafę, w której inspiracje z różnych światów składają się na modny look dla wymagającego mężczyzny.

Fotograf: Marcin Tyszka | Warsaw Creatives
Modelka: Ginta Lapina | DNA
Model: Bart Ackermans | Sight
Stylista: Michał Kuś
Make-up: Wilson | Warsaw Creatives
Fryzury: Michał Bielecki | Warsaw Creatives
Art Director Adam Babinek
Dyrektor ds. Marketingu Reserved Agnieszka Łabuszewska