SĄ NIE TYLKO PYSZNE I ZDROWE, ALE RÓWNIEŻ OCZYSZCZAJĄ ORGANIZM
Z TOKSYN. JAK JE PRZYRZĄDZIĆ? ZOBACZCIE WYBRANE PRZEPISY.

Detoks oparty na sokach i koktajlach to bardzo skuteczna metoda na pozbycie się z organizmu zbędnych produktów przemiany materii oraz zgubienie zbytecznych kilogramów. Do sporządzenia skutecznego koktajlu, należy używać tylko i wyłącznie świeżych nieprzetworzonych owoców i warzyw. W takich mieszankach znaleźć można bioaktywne formy witamin i składników mineralnych z minimalną dawką nierozpuszczalnego błonnika. Dzięki temu organizm nie musi zużywać energii na trawienie, tylko na usuwanie zbędnych produktów i toksyn. Niezwykle istotne jest to, że świeże soki zawierają wiele enzymów i fitozwiązków wspomagających oczyszczanie, takich jak sulforafan, barwniki roślinne – chlorofil, flawonoidy, likopen, kurkuminę, o właściwościach antyoksydacyjnych oraz stymulujących reakcje biochemiczne. Zobaczcie 2 wybrane przepisy na pyszne, oczyszczające koktajle.

 

Koktajl nr. 1
Składniki:

jabłko

burak

2 marchewki

kawałek imbiru

limonka

½ awokado

 

Wykonanie

Z podanych składników (oprócz awokado) wyciskamy sok. Następnie miksujemy z awokado. Pijemy od razu po przygotowaniu.

Awokado zawiera bardzo duże ilości kwasu oleinowego i potasu dzięki czemu wpływa na obniżenie cholesterolu i wspomaga działanie układu sercowo-naczyniowego. W tym tłustym owocu (190 kcal/100g) znajdziemy także bogactwo kwasu foliowego, witaminy E oraz błonnika zapobiegającego zaparciom.

 

Koktajl nr. 2

Składniki:

Soczyste jabłko

łodyga selera naciowego

ogórek

szklanka szpinaku

kilka łodyg natki pietruszki

cytryna

½ łyżeczki chlorelli

Wykonanie:

Z podanych składników wyciskamy sok i mieszamy ze sproszkowaną chlorellą

Chlorella to jednokomórkowa alga słodkowodna zawierająca  aż 19 aminokwasów i ogromne ilości chlorofilu, który czyni ją prawdziwym orężem w profilaktyce nowotworów. Pomaga w leczeniu anemii (żelazo 225 mg/ 100 g), utrzymuje prawidłową florę jelitową, wspomaga pracę układu immunologicznego, oczyszcza organizm z toksyn. Jest najbogatszym źródłem chlorofilu oraz bardzo dobrym źródłem witaminy B12 (0,60 mg). W 60% składa się z pełnowartościowego białka, w 11% z kwasów tłuszczowych (alfa-linolenowego, ALA oraz gamma-linolenowego, GLA), w 2,6% z błonnika i 20% z węglowodanów. W 3 g tej algi jest 13 kcal. Zawiera kwasy nukleinowe, żelazo, wapń (341 mg/100 g), potas, magnez (373 mg/ 100 g), cynk, mangan, selen, jod oraz karoteny i witaminy A, B, C, D, E, K, kwas pantotenowy, biotynę, kwas foliowy, inozytol, witaminę PPi cholinę. To sprawia, że zasługuje ona na miano superalgi zawierającej największe stężenie substancji bioodżywczych. Włączenie chlorelli do diety poprawia zdolność koncentracji, wzmacnia system odpornościowy, oczyszcza organizm z toksyn. Zapobiega  anemii i wzmacnia wzrok, a chlorofilchroni  organizm przed wirusami i bakteriami.

Autorką przepisów jest Magdalena Makarowska, dietetyk, biotechnolog, pedagog. Organizatorka warsztatów kulinarnych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach. CertyfikowanyCzłonek Zwyczajny Polskiego Stowarzyszenia Dietetyków ze statusem Doradca Żywieniowy oraz Polskiego Towarzystwa Dietetycznego . Gość programów TVN - DDTVN, Stylowy Magazyn i Pytanie na śniadanie TVP2. Na co dzień zajmuje się układaniem indywidualnych planów dietetycznych zarówno dla dzieci jak i dorosłych, dla osób z problemami z nadwagą oraz przy problemach zdr